لینک دانلود فایل(مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی(فصل دوم تحقیق))

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی(فصل دوم تحقیق),مبانی نظری و پیشینه ذهن آگاهی(فصل دوم تحقیق)مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی(فصل دوم تحقیق)|41017693|psv40094098|
نمونه ی دیگری از مجموعه فایل ها با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی(فصل دوم تحقیق) آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

در سراسر تاریخ، بشر تلاش می کرد تا دلایل عذاب کشیدن و راه های فرونشاندن آن را پیدا کند. پیش از این، همه سوالات مشترکی می پرسیم: «چرا من احساس بهتری ندارم؟» «برای آن چه کار می توانم بکنم؟» زندگی در این دنیا به صورت اجتناب ناپذیر، موجب می گردد که بدن ما با دردهای فیزیکی، بیماری یا کهولت سن و مرگ رو به رو گردد. همچنین از زمان تولد تا مرگ به صورت ذهنی با شرایط نامناسب روبرو می شویم یا هنگامی که موقعیت ها را حتی زمانی که زندگی ما در شرایط مساعد و آسان قرار دارد، ناسازگار می یابیم و چیزی را که می خواهیم به دست نمی آوریم و با فقدان داشته هایمان روبرو می شویم در این شرایط سرسختانه تلاش می کنیم تا احساس بهتری داشته باشیم (كابات زین،2005 ).

یکی از ویژگی های انسان موفق کسب مهارت های لازم برای مدیریت بر خود (رفتار، هیجان، ذهن و ...) است. با توجه به مشغله‌های مختلف روزمره، نشخوارهای فکری مداوم وشرایط پر استرسی که پیرامون اکثریت ما وجود دارد، اهمیت مدیریت کردن ذهن بیش از پیش نمایان می‌شود. برای مدیریت ذهن لازم است قوانین ذهن را به درستی شناخته و با مدیریتآن،از حداکثر توانمندیش بهره برد. ذهن آگاهی راهکاری موثر برای دستیابی به حداکثر توانمندی ذهن و مدیریت بر آن است. ذهن آگاهی یا حضور ذهن به معنای آگاهی از افکار، رفتار، هیجانات و انگیزه ها است به طوری که بهتر بتوانیم آنها را مدیریت و تنظیم کنیم. به عبارت دیگر ذهن آگاهی به معنای توجه کردن به شیوه ای خاص است.یعنی توجه و تمرکزی که سه عنصر در آن دخالت دارد: 1- بودن در حال حاضر2- هدفمند 3- بدون قضاوت. این نوع توجه موجب افزایش آگاهی، شفافیت و وضوح و پذیرش واقعیت حال حاضر می شود. بدین ترتیب متوجه می شویم که زندگی ما فقط در حال حاضر رخ داده و گره گشایی می شود.

از طرفی ذهن آگاهی یک عامل زیربنایی مهم برای رسیدن به رهایی است. زیرا روشی موثر و قوی برای خاموش کردن و توقف فشارهای دنیا و یا فشارهای ذهنی خود فرد می باشد.
حضور ذهن صحیح بدان معنا است که شخص آگاهی خود را از گذشته و آینده به حال حاضر معطوف کند. زمانی که فرد در حال حاضر حضور داشته باشد، واقعیت را با تمام جنبه های درونی و بیرونی اش می بیند و در می یابد که ذهن به دلیل قضاوت و تعبیر و تفسیرهایی که انجام می دهد دائما در حال نشخوار و گفتگوی درونی است.وقتی فرد در می یابد که ذهن دائما در حال تعبیر و تفسیر است قادر می شود با دقت بیشتری به افکار خود توجه کند و بدون بیزاری یا قضاوت آنها را مورد بررسی قرار دهد و علت وجود آنها را دریابد. تمرین ذهن آگاهی این توانایی را به فرد می دهد که دریابد « افکار صرفا افکار هستند» و زمانی که می فهمد افکارش ممکن است حقیقت نداشته باشند راحت تر می تواند آنها را رها کند. انسان همواره پیامها یا صداهایی را از طریق ذهن استدلالی خود می شنود. بسیار مهم است که وی از پیامهایی که در طی فکر کردن از ذهن خود می شنود آگاه باشد، درگیر افکارش نشود و بتواند آنها را رها کند. (كابات زین،2005).


مطالب دیگر:
🔍پاورپوینت خبرنویسی🔍پاورپوینت خصوصیات کلی جنس کورینه باکتریوم🔍پاورپوینت خطوط انتقال ، آنتن و انتشار امواج🔍پلان های خانه طباطبایی کاشان🔍پژوهش آشنایی با شیرآلات صنعتی (Valve)🔍فوتیج باران روی شیشه🔍پاورپوینت حافظه و علل فراموشی🔍مدل سه بعدی صحنه داخلی🔍مدل سه بعدی تخت 🔍پاورپوینت با موضوع آشنایی با اصول و تکنولوژی کنسرو کردن مواد غذایی🔍پاورپوینت با موضوع اصول نگهداری مواد غذایی🔍پاورپوینت با موضوع بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي🔍پاورپوینت با موضوع تأثیر فیتوکمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی🔍پاورپوینت با موضوع معرفی و شناخت محصول شکلات در صنایع غذایی🔍دانلود فایل 3بعدی مخصوص cnc اماده 🔍دانلود فایل سی ان سی پایه مبلمان و ...🔍دانلود فایل سی ان سی قاب دور آینه و تابلو با فرمت stl🔍تحقیق درباره انبارداری🔍تحقیق درباره پرورش گلهای زینتی🔍بانک انواع قرارداد در حوزه های مختلف - 300 متن قرارداد با قابلیت ویرایش (word)🔍15طرح زیبا با 15جمله ناب از امام و رهبری درباره دهه فجر- نمایشگاه ارزان قیمت🔍17طرح زیبا با 17مطلب ناب درباره شهید مطهری -نمایشگاه عکس ارزان قیمت🔍پاورپوینت تعیین قیمت در بازاریابی🔍پاورپوینت کتاب ده اشتباه نابخشودني در بازاريابي تألیف فيليپ كاتلر🔍پاورپوینت با موضوع تعیین قیمت در بازاریابی